Gombrich. Porozumět umění a jeho dějinám

Ke stému výročí narození E. H. Gombricha

295.0 

Kniha Gombrich. Porozumět umění a jeho dějinám vychází k nedožitému stému výročí narození Ernsta Hanse Gombricha (1909–2001), jenž byl bezesporu jedním z nejpodnětnějších historiků umění dvacátého století. Publikace kolektivu autorů se zaměřuje na v českém prostředí dosud nezmapované oblasti Gombrichova badatelského zájmu, počínaje metodologickými úvahami nad dějinami kultury až po jeho detailní výzkumy v oblasti psychologie dekorativního umění. Stranou pozornosti nezůstává ani Gombrichův ambivalentní vztah k modernímu umění, jeho celoživotní zápas s nejrůznějšími metafyzickými teoriemi či recepce jeho díla v době komunismu za „železnou oponou“.
Publikace navazuje na úspěšnou monografii Františka Mikše Gombrich: Tajemství obrazu a jazyk umění (Barrister & Principal, 2008, 2009, 2010).


Edice: Formát: 160x230, 248 stran Vydání: 1 ISBN: 978-80-87029-57-2 Rok vydání: 2010

Kniha Gombrich. Porozumět umění a jeho dějinám vychází k nedožitému stému výročí narození Ernsta Hanse Gombricha (1909–2001), jenž byl bezesporu jedním z nejpodnětnějších historiků umění dvacátého století. Publikace kolektivu autorů se zaměřuje na v českém prostředí dosud nezmapované oblasti Gombrichova badatelského zájmu, počínaje metodologickými úvahami nad dějinami kultury až po jeho detailní výzkumy v oblasti psychologie dekorativního umění. Stranou pozornosti nezůstává ani Gombrichův ambivalentní vztah k modernímu umění, jeho celoživotní zápas s nejrůznějšími metafyzickými teoriemi či recepce jeho díla v době komunismu za „železnou oponou“.
Publikace navazuje na úspěšnou monografii Františka Mikše Gombrich: Tajemství obrazu a jazyk umění (Barrister & Principal, 2008, 2009, 2010).

František Mikš (1966) je ředitelem Institutu pro politiku a kulturu, působícího v rámci brněnského Centra pro studium demokracie a kultury (CDK). Je šéfredaktorem dvouměsíčníku Kontexty, v němž se zaměřuje na výtvarné umění. Působí rovněž jako šéfredaktor nakladatelství Barrister & Principal, kde mimo jiné řídí edici Dějiny a teorie umění.

Ladislav Kesner (1961) působí na Semináři dějin umění na Masarykově univerzitě v Brně. Je mj. autorem knih Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech (1997, 2005), Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti (2000), Marketing a management muzeí a památek (2005), Miloš Šejn: Býti krajinou/Being Landscape (2010). Zabývá se mj. teorií obrazu a problematikou vizuálního vnímání ve vztahu k interpretaci uměleckých děl.

TOP